طرز تهیه رب سنتی با 2 روش متفاوت

رب سنتی

در این مطلب قصد داریم سه روش متفاوت برای تهیه ی رب سنتی و خانگی معرفی کنیم.

از آنجایی که مواد اولیه ی مهم رب گوجه فرنگی گوجه می باشد .در ابتدا باید بدانید که چه نوع گوجه هایی را برای پخت رب سنتی انتخاب و تهیه کنید.

توجه داشته باشید که گوجه ای تهیه می کنید در غلظت، رنگ و حتی مقدار ربی که هر کیلو گوجه می دهد تاثیر مستقیم دارد.گوجه فرنگی ها باید گوشتی، آبدار و نرم باشد.

طرز تهیه رب سنتی

روش اول : طرز تهیه رب سنتی با جوشاندن گوجه

این روش یکی از متداول ترین روش های پخت رب سنتی می باشد. به این دلیل این روش متداول می باشد چرا که ساده ترین زوش پخت رب سنتی می باشد.

مواد مورد نیاز:

  • گوجه
  • نمک
  • روغن مایع

مرحله اول:

گوجه ها تمیز و کامل بشویید. مدت زمانی را برای آب انداختن آن ها صبر کنید.

مرحله دوم:

گوجه ها را به 2 یا 3 قسمت خورد کنید.(بستگی به اندازه گوجه فرنگی دارد.)

مرحله سوم:

گوجه های خورد شده را داخل قابلمه ای که متناسب با مقدار گوجه های شما باشید بریزید.(بهتر است برای پخت رب سنتی از قابلمه روحی استفاده کنید.) به ازای هر 3 کیلو گوجه یک قاشق غذا نمک خوری به آن اضافه کنید.

اضافه کردن نمک به گوجه فرنگی باعث جلوگیری از کپک زدن رب می شود.

مرحله چهارم:

قابلمه را روی اجاق بگذارید حرارت زیر آن را متوسط کنید. درب قابلمه را بگذارید تا گوجه ها در آب خود بجوشند. حدودا یک ساعت پخت گوجه ها زمان می برد. گوجه ها باید طوری پخته شوند که پوست آن ها به راحتی جدا شوند.

مرحله پنجم :

پس از پخت صبر کنید که گوجه ها خنک شوند سپس از گوجه ها را داخل صافی  بریزد و گوجه ها را با دست ورز دهید تا آب آن ها از گوجه ها عبور کنند (فقط حواستان باشد که تخم گوجه ها از صافی عبور نکنند.)

مرحله ششم :

آب و گوشت گوجه ای را که از صافی عبور دادید داخل قابلمه بریزید سپس روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. زمانیکه جوشید حرارت شعله را متوسط کنید و آن را مرتبا هم بزنید تا ته نگیرد. زمانیکه رب طوری جوشید که مواد آن به بیرون پرتاب می شد می توان نتیجه گرفت که رب شما پخته است.

طرز تهیه رب سنتی

روش دوم : طرز تهیه رب سنتی با دستگاه مخلوط کن

مرحله اول:

پس از شستشوی گوجه ها و تکه کردن آن ها را در دستگاه مخلوط کن بریزید تا به خوبی له شوند.

مرحله دوم :

مواد له شده را از صافی عبور دهید تا تفاله ها، پوست و هسته های گوجه فرنگی گرفته شوند.

مرحله سوم:

به آب گوجه فرنگی نمک اضافه کنید و آن را بچشید که به اندازه کافی نمک داشته باشد.

مرحله چهارم:

آب گوجه فرنگی حاصل را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد زمانیکه جوشید حرارت را متوسط قرار دهید و درب قابلمه را بردارید تا آب اضافی آن بخار شود.هر 15 دقیقه یکبار قابلمه را بهم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله آخر:

زمانی که آب گوجه کاملا کشید شد و بطوری می جوشید که مواد اضافی آن به بیرون قابلمه پرتاب می شد نشانه ی آن است که رب شما آماده است.

شما می توانید از با مراجعه به  دهکده سبز 135  فروشگاه ثانی رب سنتی و خانگی کاملا ارگانیک را تهیه کنید. جهت اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.

طرز تهیه رب سنتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن