نکات مهم در رابطه با رب سنتی

نکاتی که هنگام درست کردن رب سنتی باید رعایت کنیم

 

نکاتی که در زمان درست کردن رب سنتی باید به آن توجه کنید این است که باید نمک را در آخر پخت رب گوجه به آن اضافه کنید. بهترین ظروفی  که می توان برای درست کردن رب سنتی در نظر گرفت ظروف مسی می باشد. زمانی که می خواهید به رب گوجه نمک اضافه کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که نمک رب گوجه باید به اندازه کافی باشد که رب  گوجه نه نمک زیاد داشته باشد نه بی نمک باشد. برای این که رب گوجه خوشرنگ تر به نظر برسد و در هنگام فریز یخ نزند روغن به آن اضافه کنید. یکی از دلایل این که به رب گوجه نمک اضافه می شود این است که رب گوجه زود خراب نشود  و کپک نزند.

 

 

 

نکات مهم در رابطه با رب سنتی

امروزه از اصلی ترین موادی که در تهیه غذاها که به آن طعم و مزه خاصی می دهد رب گوجه می باشد. بیشترین استفاده ی که از رب سنتی در غذاها می شود به دلیل رنگ و مزه عالی  که در غذاهای خورشتی  و سرخ کردنی دارد می باشد. علاوه بر استفاده از رب گوجه در غذاها از آن برای تهیه سس نیز استفاده می گردد.

در گذشته مادر بزرگ ها رب مصرفی خود را به شکل سنتی در منزل تهیه می کردند اما امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی می توان بهترین رب  را به بهترین نحو ممکن  با بسته بندی و بالاتریت کیفیت ممکن آماده نمود و در اختیار مردم قرار داد. رب های سنتی را باید در قوطی های دربسته  و در یخچال نگهداری نمود تا از کپ زدن رب سنتی جلوگیری نمایید در زمان استفاده از رب حتما از یک قاشق تمیز و خشک در زمان برداشتن رب استفاده نمایید تا از آلوده شدن پیشگیری کند.

 

نکات مهم در رابطه با رب سنتی

 

نکات مهم در هنگام مصرف رب گوجه خانگی

رب گوجه  را باید در داخل ظرف های شیشه ای دردار قراردهید و آن ها را در دمای بالای 4 درجه یخچال برای پیشگیری از کپک زدن نگهداری نمود. در صورتی که می خواهید از رب خود در زمان طولانی استفاده کنید می توانید برای اطمینان از کپک نزدن آن را در داخل فریز قرار دهید.

 

فرایند کلی تولید رب سنتی  چگونه است ؟

در زمان تهیه رب سنتی اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که چه گوجه هایی مناسب برای رب گوجه می باشد. گوجه های مخصوص رب باید درشت، دارای پوست نازک و بافت نرم، رنگ گوجه باید قرمز باشد یعنی هم پوست گوجه و هم گوشت  آن باید قرمز باشد به هیچ عنوان از گوجه ناررس استفاده نکنید حتما گوجه باید کاملا رسیده بدون هسته باشند. بعداز شست شوی گوجه آن ها را خرد کنید بعد از خرد نمودن به مقدار کمی به آن ها حرارت دهید تا بتوان پوست گوجه و دانه های آن را به راحتی از گوشت گوجه جدا کنید. بعد از اتمام خرد و له کردن، گوجه ها را با استفاده از یک صافی، صاف کنید تا آب گوجه با دانه های آن کاملا از هم جدا شوند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن