ماسک جادویی آب پیاز برای درمان لک و جای جوش

اگر از جای جوش و لکه های پوست خود رنج می برید می توانید با استفاده از ماسک خانگی پیاز از شر آن راحت شوید. این ماسک تواند به صورت طبیعی موجب شفاف و روشن شدن پوست و از بین بردن لکه ها موثر باشد. اگر از جای جوش و لک ها ی صورت خود رنج می برید ماسک آب پیاز می تواند به شما کمک کند در مدت زمان کوتاهی با کمترین هزینه می توانید در خانه آماده کنید. می توانید این ماسک را به صورت روزانه در مدت زمان یک هفته انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

موارد لازم برای تهیه ماسک آب پیاز برای درمان لک

پیاز قرمز

ماست و کشک

روغن اسطوخودوس و رزماری

 

طرز تهیه ماسک برای درمان لک صورت

 

پیاز را خرد کنید و رنده کنید یا داخل مخلوط کن قراردهید، تا آب آن گرفته شود.

آب پیاز را درون یک کاسه قرار دهید و 2 قاشق از آب آن را در یک ظرف جداگانه به ماست یا کشک اضافه کنید. سپس موارد را با هم خوب ترکیب نمایید. اگر می خواهید ماسک بوی خوبی بدهد از دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید. سپس ماسک آماده را می توانید روی پوست خود قرار دهید و آن را بمالید.

 

طرز استفاده از ماسک برای درمان جای جوش و لک صورت

 

طرز استفاده از ماسک آب پیاز به این صورت است که ماسک را روی پوست خود قرار دهید. سپس 15 تا 20 دقیقه صورت خود را به شکل دورانی ماساژ دهید تا موارد  جذب پوست گردد. در صورتی که احساس می کنید چشم‌هایتان به پیاز حساسیت دارد می توانید در زمان استفاده چشم‌ها را ببندید. سپس بعد از 30 صورت خود را با آب بشویید. برای جلوگیری از حساسیت چشم‌ها به پیاز در زمان استفاده از ماساژ دادن خودداری کنید. ماسک آب پیاز در در مدت زمان کوتاهی برای شفافیت و از بین بردن لک صورت موثر است. اگر دارای پوستی خشک هستید می توانید از روغن رزماری و اسطوخودوس استفاده کنید.

 

ماسک آب پیاز برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

 

امروزه برای داشتن پوستی شفاف و درخشنده نیازی به مصرف کرم ها و وسایل آرایشی گران قیمت نمی باشد. می توانید از ماسک های دست ساز خانگی مانند آب پیاز به نتیجه مورد نظر خود برسید.

 

ماسک آب پیاز و آب نخود

 

مواد مورد نیاز تهیه این ماسک:

 

½ قاشق غذا خوری آب پیاز تازه

½ قاشق غذا خوری آرد نخود

½ قاشق غذا خوری شیر

مقداری جوز هندی

2- 3 قطره روغن گیاهی

1 تکه پنبه

 

روش تهیه:

برای آماده کردن این ماسک می توانید تمام مواد را داخل یک ظرف با هم ترکیب کنید. سپس ماسک به دست آمده را روی صورت خود بگذارید. سپس بگذارید در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند تا ماسک کاملا خشک شود. بعد از خشک شدن با استفاده از یک تکه پنبه آمیخته با شیر به شکل دایره‌ای روی پوست، ماسک را تمیز کنید. بنابراین در این صورت می توانید صورت خود را با آب بشویید.

با استفاده از این ماسک لایه بردار می توانید پوست خود را روشن و شفاف کنید.

 

ماسک آب پیاز و آب گوجه فرنگی

 

این ماسک کمک می کند از بروز آکنه جلوگیری کند و منافذ پوست را باز کند.

 

موارد اولیه :

 

1 قاشق غذا خوری آب پیاز تازه

½ قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی تازه

½ قاشق غذا خوری روغن گیاهی

1 تکه پنبه

 

روش تهیه:

می توانید همه مواد را در یک  ظرف با هم ترکیب کنید. می ‌توانید با یک تکه پنبه ماسک را روی صورت خود بگذارید و ماسک را بخوبی روی پوست خود بمالید. بعد از 10 تا 20 دقیقه ماسک را روی پوست بگذارید بعد با آب صورت خود را بشویید. این ماسک آب پیاز و آب گوجه را می توانید هفته ای 2 بار استفاده کنید.

نکته : اگر به آب گوجه حساسیت دارید می توانید از این ماسک استفاده نکنید. قبل از استفاده از این ماسک می توانید روی قسمتی از بدن خود برای عدم حساسیت  امتحان کنید.

ماسک آب پیاز و ماست

 

پیاز با داشتن خاصیت دارویی و آنتی اکسیدانی، علاوه براز بین بردن ناخالصی پوست، پوست را تغذیه می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست موجب برانگیختن خاصیت درمانی پیاز می گردد.

 

مواد لازم :

 

1 قاشق غذاخوری آب پیاز تازه

1 قاشق غذاخوری ماست تازه

2-3 قطره روغن گیاهی به دلخواه خود

 

روش تهیه :

برای آماده کرن این ماسک می توانید آب پیاز و ماست را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی از خمیر درست شود. سپس می توانید چند قطه روغن گیاهی به ماسک اضافه کنید تا عطر خوبی بگیرد. می توانید ماسک را روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. این ماسک را باید در مدت زمان 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. می توانید با استفاده از یک پارچه نرم، موارد روی  پوست خود را پاک کنید و با آب شستشو دهید. استفاده از ماسک آب پیاز و ماست را می توانید در هفته 3 بار استفاده کند.سپس می توانید نتایج اعجاب انگیزی در شفلف شدن پوست خود مشاهده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن