20 غذای محبوب جهان

میخواهیم شما را با غذاهای محبوب جهان آشنا کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

1 – ماهی و سیب‌ زمینی سرخ‌ شده، انگلستان

از غذاهای محبوب در انگلیس می‎توان به ماهی برشته و سیب زمینی سرخ شده اشاره کرد. یکی از غذاهای اصیل انگلیس محسوب می‎شود. این غذا در رویدادهای مهم و در مراسمات میل می‎شود. شهرت ماهی برشته و سیب زمینی سرخ شده  محدود به کشور انگلیس نیست و در تمام نقاط دنیا میل می‎شود. غذاهای دریایی دارای خواص بسیاری هستند و باید در سبد غذایی خانوارها نیز قرار گیرد.

ماهی و سیب زمینی سرخ شده

2 – لاهماجون، ترکیه

گاهی اوقات به دلیل ظاهر لاهماجون به آن نیز پیتزای ترکی گفته می‌شود. مواد اولیه برای تهیه لاهماجون گوشت چرخ کرده، سبزی خرد شده، پیاز سرخ شده، گوجه و جعفری و انواع  ادویه‎ها روی خمیر می‎ریزند. بعد از آماده کردن خمیر آن را درون فر قرار می‎دهند. در ترکیه انواع متنوعی از لاهماجون سرو می‏شود. گاهی اوقات انار و مغریجات روی لاهماجون ریخته می‌ریزند.

3 – پچولش، فرانسه

برای درست کردن این غذا از قابلمه ‎های مخصوص سنگی استفاده می‎کنند. برای طبخ این غذا از گوشت قورمه شده استفاده می‌کنند. برای تهیه این غذا چند نوع گوشت اضافه می‌کنند. برای پخت این غذا پیاز، سیر، سبزی خشک، گوجه فرنگی استفاده می‌کنند. این غذا مخصوص منطقه فلامیش فرانسه است.

4 – صبحانه اسپانیایی، اسپانیا

برای تهیه این صبحانه محبوب، نان را در سیر تازه و گوجه فرنگی و مقدار کمی روغن زیتون غوطه ور می‎کنند.

مقداری نمک روی نان می‎پاشند و همراه با ژامبون و سوسیس میل می‎کنند.

5 – سام تام ، تایلند

نوعی سالاد در تایلند محسوب می‎شود. این سالاد از سیر، لوبیا سبز سرخ شده، گوجه گیلاسی، فلفل و انبه هندی خام خرد شده تشکیل می‎شود. سام تام دارای عطر و طعم دلپذیری می‎باشد. برخی به سام تام، بادام زمینی و یا میگو نیز اضافه می‎کنند.

6 – فیش‌اند چیپس، انگلستان

یکی از غذاهای اصیل انگلیس که از بریتانیا سرچشمه می‎گیرد، فیش‌اند چیس است. این یک غذای محبوب در فست فودها به شمار می‎رود. برای تهیه این غذا از سیب زمینی سرخ شده، فیله سرخ شده ماهی استفاده می‎شود. در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به سادگی می‎توان فیش‌اند چییس را پیدا نمود.

فیش اند

7 – فاهیتا، مکزیک

از غذاهای محبوب و معروف در مکزیک که تنها با آب و بدون روغن پخته می‎شود، فاجیتا است. فاجیتا یک غذای سالم و مقوی به شمار می‌رود. مواد تشکیل دهنده فاجیتا تکه ‎های مرغ، فلفل دلمه‌ای، پیاز خرد شده و ادویه است.  این غذا همراه با نان سرو می‌شود.

8 – توفو، چین

یکی از غذاهای گیاهی که از شیر سویا تهیه می‌شود و دارای آهن بالا و چربی کم و کالری پایین دارد توفو است. توفو دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می‌باشد. توفو از غذاهای سنتی کشورهای ژاپن، کره و چین که با رشته ‎های متنوع و سبزی‎های فصلی آماده می‌گردد. می‎توانید توفوی سفید را قطعه قطعه جدا سرخ و سوخاری کنید و یا همراه سبزی سرخ شده میل کنید. استفاده از سبزیجات در این غذا طعم و مزه دلپذیری به غذا می‎دهد. از آنجایی که تهیه توفو بسیار ساده است در زمره غذاهای سالم است. یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب جهان توفو محسوب می‌شود.

توفو

9 – خوراک ماسالا دوسا، هند

یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه جهان که معمولا در منطقه جنوب هند پخته می‎شود، ماسا دوسا است.برای درست کردن این غذا از پن کیکی نازک، به همراه خمیری که یک شب برای تهیه آن زمان لازم است  استفاده می‎شود. برای درست کردن خمیر از برنج و عدس سفید استفاده می‌گردد. این خمیر را با سیب زمینی و چاشنی‌ها متفاوت مانند رب سنتی و پیاز پر می‌کنند. این غذا بیشتر در وعده‎های صبحانه میل می‌شود. معمولا با سس‌ها و ترشی‌های مختلف میل می‌شود. تهیه ماسا دوسا در جنوب هند در هر شهری متفاوت است.

10 – حموص، لبنان

یکی از پیش غذاهای محبوب عربی که به همراه نخود و روغن زیتون، ارده، آبلیمو و سیر سرخ شده تهیه می‌شود، حموص است.این پیش غذا به صورت پخش شده روی برگر، سیب زمینی و همراه نان  میل می‌شود. این غذای یکی از غذاهای محبوب گیاه خواران است.

11 – خوراک باقالی یا فول مداماس، مصر

خوراک باقالی یکی از غذاهای محبوب در خاورمیانه که تهیه آن نیز ساده است.

برای تهیه خوراک باقالی از پیاز، لیمو، روغن زیتون و جعفری استفاده می‌گردد.

برخلاف ظاهر این غذا دارای طعم بی‎نظیری است.

12 – فتوش، لبنان

فتوش یکی از سالادهای تند محبوب در خاورمیانه است. یکی از هدایای ارزشمند به جهان سالاد فتوش است.

در سالاد فتوش از کاهو، پیتای تکه تکه و سرخ شده، خیار و پیاز، سیر، سیب زمینی کباب شده، روغن زیتون، لیمو و نعنا استفاده می‎شود.

استفاده از این سبزیجات در کنار هم به این سالاد مزه عالی می‎دهد.

13 – شنکلیش

شنکلیش یک نوع پنیر است که از شیر گوسفند یا گاو تهیه می‎شود. این پنیر به شکل توپی که همراه با سبزیجات تازه و فلفل ترکیب می‎شود. برای سرور این دسر همراه با پیاز، روغن زیتون و گوجه فرنگی میل می‎شود. برای تهیه این دسر محبوب با توجه به مناطق مختلف در شکل و اداویه‎ ها آن تفاوت‎هایی وجود دارد.

14 – شیش تاوک یا کباب مرغ، ترکیه

یکی از غذاهای ساده که با سیر میل می‎شود، شپش تاوک است.

برای تهیه این غذا گوش مرغ را کباب و همراه سبزیجات مخصوصا فلفل و سیب زمینی سرخ شده استفاده و سرو می‎شود.

15 – پیتزای ناپلی، ایتالیا

یکی از کشورهایی که دارای پیتزاهای مختلف و گوناگون با طعم‎های متنوع و ناب، ایتالیا است.از بهترین پیتزاهای ایتالیا، پیتزا ناپلی است.

این پیتزا از آرد گندم، روغن زیتون، ریحان، نمک دریایی و چند نوع گوجه فرنگی درست می‎شود.

یکی از محبوب‏ترین غذاهای دنیا است که دارای طعم فوق العاده‎ای است.

16 – پوتین، کانادا

یکی از غذاهای محبوب کانادایی که از پنیر و سیب زمینی سرخ شده درست می‎شود.

برای بهتر شدن طعم و مزه پوتین  مقداری آب گوشت  اضافه می‎کنند.

17 – موساکا، غذای سنتی یونان

این غذای سنتی یونان همراه با بادمجان سرخ شده، پیاز و گوشت با سس سرو می‎شود.

موساکا یکی از غذاهای محبوب دنیا محسوب می‎شود.

18 – پیروگی، لهستان

برای تهیه غذای پیروگی، کلم ترش، توت فرنگی، بلوبری، گیلاس، گندم سیاه، گوشت، قارچ، سیب زمینی پخته، پنیر و پیاز سرخ شده استفاده می‌شود. یکی از غذاهای محبوب  جهان در کریسمس که در لهستان سرو می‌شود، پیروگی است.

19 – مرغ پری پری، در موزامبیک

یکی از غذاهای محبوب  جهان و لذیز موزامبیک  مرغ پری پری است.

برای تهیه مرغ پری پری، از مرغ پخته و سرخ شده با سس مخصو ص استفاده می‎شود.

معمولا در کنار این غذا سیب زمینی سرخ شده نیز قرار می‎دهند.

این غذا دارای طعم تندی است و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

20 – بریانی حیدرآبادی، هند

یکی از غذاهای بریانی در هند که از برنج پر ادویه با گوشت و سبزیجات تشکیل شده، بریانی حیدرآبادی است.

این غذا به روش‎های مختلف تهیه می‎شود. برای تهیه این غذا از مرغ، ماست، لیموترش، گشنیز تازه، برنج باسماتی و پیاز سرخ شده استفاده می‎شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن