خوشمزه ترین و بهترین غذاها با ماهی و میگو را بشناسیم

همیشه شنیده ایم که غذاهای دریایی سرشار از مواد مفید و مغذی برای بدن است. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که ماهی و میگو را در سبد غذایی هفتگی خود حتما بگنجانید.

گوشت ماهی، بسیار لذیذ است، در عین حال، خیلی زود هم فاسد می شود. پس هنگام خرید ماهی دقت کنید که تازه ترین ماهی ها را انتخاب کنید.

در میان انواع ماهی ها، قزل آلا طرفداران بیش تری دارد؛ چراکه هم در دسترس تر است و هم ایرانی آن ها، طعم آن را بیش تر می پسندند.

برای پخت یک غذای خوشمزه با ماهی، چاشنی ها نقش تعیین کننده ای دارند. پس حواستان به انتخاب بهترین چاشنی ها برای مزه دار کردن ماهی ها باشد.

میگو به نسبت ماهی طرفداران کمتری دارد، اما اگر خواص آن را بدانید، حتما آن را امتحان خواهید کرد.

همراه ما باشید تا با هم ترکیب های غذایی خوشمزه ای را که با این موجودات دریایی مقوی درست می شوند، تجربه کنیم.

 

 

 

فیش برگر خونگی، سالم ترین فست فود

اگه میخواین که یک فست فود ساده و البته مقوی تو خونه درست کنید، پیشنهاد ما به شما، برگر ماهی. غذایی که طرفدارای زیادی داره، مخصوصا بین بچه ها.

اول از همه ماهی و قارچ رو خوب خوب چرخ کنید. می تونید از غذاساز هم استفاده کنید و مواد رو داخلش کاملا میکس کنید. حواستون باشه که از حتما استخون ماهی ها رو از قبل جدا کرده باشید یا از ماهی بدون استخوان استفاده کنید.

بعد پیازها رو رنده کنید و به قارچ و گوشت اضافه کنید. یادتون نره که قبلش آب پیازها رو کاملا بگیرید.

حالا یه ظرف دیگه بردارید و سفیده ی تخم مرغ، آرد سوخاری، پودر سیر ، نمک و فلفل  و آویشن و جعفری خرد شده با هم مخلوط کنید. اگه غذاساز هم در دردسر دارید که چه بهتر. همه این موادی رو که گفتم با هم کاملا میکس کنید.

برای اینکه طعم این مواد کاملا به خورد هم بره، یک ساعت داخل یخچال بذارید.

وقتی که این زمان گذشت، مواد رو از یخچال بیرون بیارید. از مخلوط ماهی و قارچ تون به اندازه ی یک نارنگی بردارید و توی سس بغلتونید. حالا تو روغن داغ سرخ کنید. اگه از روغن زیتون هم استفاده کنید، حتما غذای سالم تری دارد.

فیش برگر یا برگر ماهی شما آماده ی سرو. نوش جان.

سبزی پلو با ماهی

وقتی که حرف از غذاهای دریایی می شود، اولین غذایی که معمولا به ذهن می رسد، سبزی پلو با ماهی است. غذایی خوشمزه که خوردن آن در شب عید، سنت اصیل ما ایرانی هاست.

برای درست کردن این غذا، به ماهی، برنج، سبزی و چاشنی ها و ادویه نیاز دارید.

معمولا اولین کار در پخت غذاهای دریایی، مزه دار کردن ماهی هاست، پس ابتدا ماهی ها را خوب بشوید، تیغ های آن را تاجایی که می توانید جدا کنید و به تکه های کوچک تر، تقسیم کنید.

برای مزه دار کردن ماهی از ترکیبات مختلفی می توانید استفاده کنید. ما در اینجا به شما ترکیب سیر، پیاز، آب لیموترش تازه و نمک و فلفل سیاه را پیشنهاد می دهیم.

حالا ماهی ها را درون این ترکیب بگذارید و خوب زیر و رو کنید تا مزه ها به خورد همدیگر بروند. بعد آن را در یخچال بگذارید و اجاره دهید ترکیب شما، یک تا سه ساعت استراحت کند.

در این مدت می توانید برنج را آماده کنید. اول سبزی ها را آماده کنید. شوید، جعفری، گشنیز و تره، سبزی های اصلی غذای شماست. اگر دوست داشتید، می توانید از برگ سیر تازه هم همراه بقیه ی سبزی ها استفاده کنید.

برنجی را که از شب قبل خیسانده اید، در آب بجوشانید. زمانی که برنج آماده ی آبکش شدن است، سبزی ها را به آن اضافه و آبکش کنید.

وقتی که برنج را دم گذاشتید، مقداری زعفران دم کرده روی آن بریزید تا غذای شما خوش طعم و عطر شود.

وقتی که ماهی ها آماده شد می توانید آن را در آرد کمی بلغتانید و در روغن سرخ کنید.

سبزی پلوی خوشمزه شما، آماده ی سرو است.

 

قلیه ماهی

معروف ترین و البته خوشمزه ترین غذای جنوبی کشور ما، قلیه ماهی است.

غذایی خوشمزه از ترکیب میگو و سبزیجات که طرفداران بسیاری هم دارد.

برای درست کردن این غذا، اول باید ماهی ها را مزه دار کنید. روی فیله های ماهی، مقداری نمک و فلفل سیاه بریزید و کنار بگذارید.

حالا نوبت سبزی هاست. گشنیز و شنبلیله را ریز و ساطوری خرد کنید و کنار بگذارید. سیر و پیاز را تفت دهید تا سبک شود. حالا سبزی ها را به آن اضافه و خوب سرخ کنید. حالا نصف لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب پخته شود.

چاشنی اصلی این غذا، تمبر هندی است. سبزی ها که خوب پخته شد، تمبر هندی هایی که از قبل با آب رقیق کرده اید را به سبزی ها اضافه کنید.

برای اینکه ماهی ها خیلی تغییر شکل ندهند، اول آن ها را کمی در روغن تفت دهید و بعد به سبزی ها اضافه کنید.

حالا ماهی ها را داخل خورش بریزید و اجازه دهید تا حسابی جا بیافتد. قلیه ماهی آماده است، می توانید همراه برنج سرو کنید.

مواد اولیه ی این غذا جایگزین هایی هم دارد؛ مثلا اگر تمبر هندی ندارید، می توانید از رب انار ترش استفاده کنید، یا به جای ماهی، می توانید از تن ماهی  هم استفاده کنید که در آن صورت غذای شما خیلی سریع تر آماده خواهد شد.

سبزی پلو با ماهی

ماهی سوخاری

مرغ سوخاری غذای نام آشنایی است که تقریبا همه ی ایرانی ها طعم آن را حداقل یک بار تجربه کرده اند.

حالا ما به شما ماهی سوخاری را پیشنهاد می دهیم. غذایی سالم و مقوی که ارزش غذایی بالایی هم دارد.

برای این غذا می توانید از انواع ماهی ها استفاده کنید. البته با قزل آلا غذای خوشمزه تری خواهید داشت.

اول باید ماهی ها را خوب مزه دار کنید. پس تیغ های ماهی را جدا کنید و آن را در پیاز، روغن زیتون، زنجبیل، نمک و فلفل بخوابونید. به ماهی ها چند ساعت اجازه دهید تا استراحت کند و طعم بگیرد.

نعنا، ترخون و زردچوبه را به آرد سفید اضافه کنید ودر یک ظرف بریزید. در یک ظرف هم تخم مرغ و در ظرف دیگر هم آرد سوخاری بریزید.وقتی که ماهی ها مزه دار شد، آن را در آرد و تخم مرغ خوب بلغتانید و بعد سرخ کنید.

ماهی های سوخاری شما آماده ی سرو است. می توانبد با مقداری جعفری، گوجه فرنگی و لیمو آن را تزیین کنید و با نان یا برنج سرو کنید.

قلیه ماهی

میگو پلو

میگو پلو، خوشمزه ترین غذایی است که می توانید با میگو درست کنید.

غذای اصیل جنوبی ها که البته بسیار هم مقرون به صرفه است.

برای پخت این غذای خوشمزه از میگوهای کوچیک استفاده کنید که قیمت مناسب تری هم دارند. اول پیاز را در روغن زیتون تفت دهید. اگر طعم و عطر سیر را هم دوست دارید، می توانید به همراه پیازها کمی سیر هم سرخ کنید.

کمی که پیازها سبک شد، میگوها را به آن اضافه کنید.

اگر میخواهید یک میگو پلوی مقوی تری داشته باشید، حتما از سبزیجات هم استفاده کنید. پس در این مرحله گشنیز، جعفری، شوید و ریحان را به پیاز و میگوها اضافه کنید.

حالا نوبت چاشنی غذاست. رب، ادویه و البته کمی هم زعفران.

این ها که آماده شد، به سراغ برنج بروید. ته دیگ سیب زمینی هم فراموش نشود. اگر دوست داشته باشید، از چند برگ کاهو و کنجد و زعفران هم می توانید برای ته دیگ استفاده کنید.

حالا مواد آماده شده را لابه لای برنج آبکش شده بریزید و کمی هم روغن زیتون روی آن بریزید.

وقتی که غذا دم کشید، میگو پلوی مخلوط شما، آماده ی سرو است.

پیشنهاد می کنم از ترشی انبه تند حتما در کنار این غذا استفاده کنید. نوش جان.

ماهی سوخاری

پورتوبلو (قارچ شکم پر با میگو)

ترکیب میگو و قارچ، طعم ویژه ای دارد که پیشنهاد می کنم حتما امتحان کنید.

برای درست کردن این غذا به قارچ، میگو، گوجه فرنگی و سیر و ادویه نیاز دارید.

از قارچ شروع می کنیم. بهتر است برای این غذا از قارچ های دکمه ای استفاده کنید. ساقه های آن را جدا کنید و مواد داخلش را با قاشق خالی کنید.

بهتر است کمی قارچ را با روغن زیتون، نمک و فلفل مزه دار کنید. حالا قارچ های مزه دار شده را 10 تا 12 دقیقه داخل فر بگذارید. نگران نباشید، اگر فر ندارید می توانید قارچ ها را کبابی کنید (که البته خیلی خوشمزتر هم می شود).

حالا نوبت میگو هاست. آن ها را خرد کنید و همراه ساقه های قارچ، 2 تا 4 دقیقه سرخ کنید.

گوجه فرنگی، چند برگ ریحان و سیر را ریز ریز کرده و به آن نمک  فلفل سیاه بزنید. مواد را خوب به هم بزنید تا مزه ها با هم ترکیب و مواد یک دست شود.

تا الان باید قارچ ها آماده شده باشند. داخل قارچ ها را با میگوی سرخ شده پر کنید و مخلوط گوجه فرنگی و ریحان را روی آن بریزید.

در آخر هم روی غذا را با برگ ریحان تزیین کنید. غذای خوشمزه ی شما آماده ی سرو است.

کوکوی میگو

معمولا بچه ها طرفدار غذاهای سرخ کردنی هستند. کوکوی میگو، غذایی مقرون به صرفه است که خیلی سریع هم آماده می شود.

سیب زمینی، میگو، زنجبیل رنده شده و نمک و زردچوبه را داخل غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید. از چند قطره آب لیموترش هم برای خوش طعم تر شدن غذا استفاده کنید.

حالا گشنیزها را خوب کرد کنید و به مواد اضافه کنید. بعد کوکوها را داخل روغن داغ سرخ کنید. غذای شما آماده است. می توانید این کوکوی خوشمزه را همراه گوجه فرنگی و خیارشور تازه امتحان کنید.

این غذای سبک و یک ساندویچ بسیار مقوی برای میان وعده ی فرزندان تان نیز خواهد بود. پس برای زنگ تفریح مدرسه ی بچه ها هم می توانید روی این غذا حساب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن