فوت و فن های طرز تهیه رب سنتی

طرز تهیه رب سنتی

 

دلایل مختلفی می توان برای تهیه رب سنتی وجود داشته باشد هزینه بالای رب گوجه صنعتی ، بی کیفیت بودن رب های صنعتی و گاهی اوقات در بازار ممکن است رب گوجه صنعتی کمیاب شود  همین دلایل کافی است که به این فکر کنید که در خانه برای تهیه رب سنتی دست به کار شوید . بعضی اوقات ممکن است تعداد زیادی گوجه اضافی خریداری نموده اید و نمی خواهید گوجه های اضافه به هدر بروند اقدام به تهیه رب  گوجه فرنگی نمایید اگر چه دلایل بالا نمی تواند  دارای اهمیت زیادی برای تهیه رب گوجه باشد  . در زمان تهیه رب گوجه خانگی  می دانید که این رب با چه موادی تهیه شده و از این بابت نیز خیالت راحت است که مواد آن سالم می باشد .

قبل از این که برای درست کردن رب گوجه خانگی اقدام کنید بهتر است پوست های گوجه و دانه های آن ها را جدا کنید در صورتی که دانه ها و پوست های گوجه فرنگی را جدا نکنید ممکن است رب شما تلخ شود . البته این فقط یک نکته می باشد ولی ممکن است همه این کار را انجام ندهند . تهیه رب سنتی یک کار بسیار ساده می باشد فقط باید در زمان پخت به گوجه ها آب زیادی اضافه کنید واجازه دهید که گوجه فرنگی به آرامی بپزد تا آب گوجه تمام شود .

تهیه رب سنتی زمان براست و ارزش این همه وقت برای درست کردن رب گوجه فرنگی را دارد چون  در این روش از هیچ گونه مواد افزودنی در آن به کار نرفته است و کاملا به صورت طبیعی درست می شود . بهترین فصل برای تهیه رب گوجه فرنگی تابستان می باشد می توانید با خرید گوجه های گوشتی و ارزان قیمت رب گوجه درست کنید . اگرمی خواهید با گوجه فرنگی هایی که حاوی آب زیادی هستند رب گوجه درست کنید  ، ممکن است بخواهید آنها را نصف کرده و از آن جدا کرده و تخم ها و آبکی های موجود در مرکز آن را رها کنید تا به سرعت در روند غلظت آب گوجه فرنگی را به رب گوجه  تبدیل می کند ، کمک کنید .

 

فوت و فن های طرز تهیه رب سنتی

نکاتی که در هنگام تهیه رب سنتی باید در نظر گرفت :

 

زمانی که  گوجه فرنگی  را برای تهیه  رب سنتی آماده می کنید  گوجه هایی که دانه های گوشتی کمتری دارند را انتخاب نمایید در نتیجه زمان کمتری را صرف پخت گوجه ها می شود و رب گوجه غلیظ تری درست می شود .

برای این که رب های شما بعد از پخت کپک نزنند به رب گوجه خود نمک اضافه نمایید .

زمانی که گوجه های خود را از صافی رد می کنید مراقب باشید که دانه های گوجه خارج نشوند در صورتی که  دانه های گوجه در داخل رب قرار گیرند موجب کپک زدن رب گوجه می شود .

در زمان پخت رب گوجه باید به طور مداوم رب را هم بزنید تا ته نگیرد .

 

فوت و فن های طرز تهیه رب سنتی

چه گوجه هایی برای تهیه رب سنتی مناسب است ؟

یک نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید : در حالی که می توان از هر گوجه فرنگی برای تهیه رب سنتی  استفاده کرد ، نوع گوجه فرنگی را که انتخاب می کنید در عملکرد نهایی شما تغییری ایجاد می کند .

زمان هایی که رب گوجه  را با گوجه فرنگی های برش خورده درست می کنید ، عملکرد نهایی رب می تواند فقط سه شیشه ریز را پر کنند .

زمان هایی که رب گوجه را با گوجه فرنگی گوشتی استفاده می کنید ، تقریباً دو برابر گوجه های برش خورده درست می شود .

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن