با طرز تهیه ساده ترین سالادهای رژیمی آشنا شویم

یکی از خوردنی های پرطرفدار و با طرز تهیه آسان، سالاد است. خیلی از ما با هر ذائقه و سلیقه ای، حتما طعمش را دوست داریم. اگر می خواهید لاغر شوید، حتما اولین گزینه ی پیشنهادی به شما سالاد است. اما آیا همه ی سالادها به کاهش وزن کمک می کنند؟

یک ظرف بزرگ سالاد همراه با انواع سس های چرب، کالری بیش تری از یک وعده ی غذایی به شما می رساند. این نکته را هم فراموش نکنید که سالادها فیبر بالایی دارند. اگر در خوردن آن زیاده روی کنید، حجم معده ی شما بیش تر می شود و مجبور می شوید بیش تر غذا بخورید.

بعضی سالادها هم، سیب زمینی، عدس، تخم مرغ یا حتی گوشت دارند. از این سالادها به عنوان یک وعده ی غذایی کامل استفاده کنید. همراه ما باشید تا تهیه ی چند سالاد ساده ی رژیمی را با هم تجربه کنیم.

 

سالاد خیار اندونزی

این سالاد خوشمزه و خنک را حتما در روزهای گرم تابستان امتحان کنید. برای درست کردن آن، به خیار، پیاز، گشنیز، سرکه سفید، شکر، فلفل قرمز و نمک دریا نیاز دارید.

اول خیارها را خرد کنید. برای این که خوش رنگ تر شود، از پیازهای قرمز رنگ استفاده کنید. پیازها را هم خرد کنید و به خیارها اضافه کنید. گشنیزها را هم ساطوری خرد کنید و به ترکیب خیار و پیاز اضافه کنید.

سس آن هم، از ترکیب سرکه سفید، شکر، فلفل قرمز و نمک درست می شود. این مواد را هم با هم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید.

سالاد خیار

حالا سس را روی سالاد بریزید و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید. سعی کنید از خیارهای کوچک تر استفاده کنید تا سالادتان خیلی آب نیاندازد.

 

سالاد سزار

برای درست کردن آن به نخود فرنگی آب پز شده نیاز دارید. می توانید نخود فرنگی ها را به روغن زیتون هم آغشته کنید و داخل فر بگذارید.

برای برشته شدن نان ها هم آن را به قطعات کوچک تر تقسیم و داخل فر بگذارید.

کلم بروکلی ها را با روغن زیتون و چند قطره آب لیموترش ترکیب کنید. کمی این ترکیب را هم بزنید تا رنگ کلم ها تیره تر شود.

سیر، شیر سویا و سرکه را در ظرف جداگانه با هم مخلوط کنید تا سس سالاد آماده شود. برای سرو کردن، کلم را با دو سوم سس مخلوط کنید و نان و نخود را روی کلم ها قرار دهید.

سالاد سزار

سالاد اسفناج و انار

با ترکیب انار و اسفناج، حتما طعم بینظیر و خوشمزه ای را تجربه می کنید. پس لذت چشیدن این سالاد خوشمزه را از دست ندهید.

اول اسفناج ها را خوب خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید. قارچ و گلابی ها را هم به اندازه ی دلخواه تان خرد کنید و به اسفناج ها اضافه کنید. فراموش نکنید برای اینکه تغییر رنگ ندهد، کمی آن ها را به آبلیمو آغشته کنید.

اگر گلابی در دسترس نداشتید، از سیب هم می توانید استفاده کنید. حالا نوبت انارها است. آن ها را در مرحله ی آخر اضافه کنید تا ظاهر زیبای سالاد حفظ شود.

سالاد اسفتاج و انار

چاسنی این سالاد خوشمزه، سرکه ی بالزامیک و آب لیموترش تازه است. آن ها را با هم مخلوط کنید و به سالاد اضافه کنید.

در این سالاد می توانید از پنیر فتا یا پنیر صبحانه هم استفاده کنید. اما حواستان به کالری اضافی آن باشد. در آخر سالاد خوش رنگ خود را با نعنا خشک تزیین و میل بفرمایید.

 

سالاد بروکلی

معمولا اولین گزینه برای رژیم های لاغری کلم بروکلی است. اگر طعم بروکلی را خیلی دوست ندارید، این ترکیب خوشمزه را حتما امتحان کنید.

اول بروکی ها را خوب بشویید و به قطعات کوچک تر تقسیم کنید. یک لیوان کوچک آب روی آن بریزید تا کمی پخته شود. وقتی که کاملا آب بروکلی ها تبخیر شد، آن را در مقداری روغن زیتون تفت دهید.

سالاد بروکلی

حالا کلم بروکلی ها طلایی شده، دانه ی کنجد و بادام زمینی را به آن اضافه کنید. در مقدار استفاده از این دانه های روغنی دقت کنید، چون اگر در مصرف آن ها زیاده روی کنید، سالاد شما دیگر رژیمی نیست. اگر طعم شیرین  را هم دوست دارید، می توانید از کشمش هم در این سالاد استفاده کنید.

بسته به ذائقه ی خودتان می توانید از ترخون و نعنا هم در این سالاد خوشمزه استفاده کنید.

حالا نوبت به سس می رسد. یک قاشق غذا خوری سس سویا را با سس چیلی شیرین و سرکه ترکیب کنید. اگر سرکه نداشتید، از آبلیمو هم می توانید استفاده کنید. ترکیب خوشمزه ای خواهد شد.

حالا سس را به موادتان اضافه کنید و خوب به هم بزنید. سالاد رژیمی شما آماده شده، می توانید نوش جان کنید.

 

سالاد ذرت

همان طور که از اسمش پیدا است، برای درست کردن این سالاد به ذرت نیاز دارید. کمی روی آتش نگه دارید تا حرارت خوب به همه جای آن برسد. اگر می خواهید خوشمزه تر شود، قبل از این کار، ذرت ها را کمی به روغن زیتون آغشته کنید.

حالا کمی صبر کنید تا خنک شود. دانه های ذرت را جدا کنید و داخل ظرف اصلی سالاد بریزید.

گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای های سبز رنگ به اندازه ی ذرت ها خرد کنید. تا به الان که یک ترکیب رنگی عالی دارید. برای خوشمزه تر شدن سالادتان، می توانید از خیار و پیازچه هم استفاده کنید.

پیشنهاد می کنم از جعفری ساطوری شده و سرکه برای چاشنی سالادتان استفاده کنید. کمی هم نمک اضافه کنید، البته خیلی کم.

سالاد ذزت

حالا خوب مواد را با هم مخلوط کنید تا مزه ها به خورد یکدیگر بروند. پیشنهاد می کنم که برای خوشمزه تر شدن سالادتان، آن را 2 ساعت در یخچال بگذارید. ولی حواس تان باشد که گوجه ها آب نیاندازد تا ظاهر سالاد خیلی تغییر نکند.

سالاد ساده و رژیمی شما آماده است. می توانید میل کنید.

 

سالاد گوجه گیلاسی و نعنا

درست کردن آن، وقت زیادی از شما نمی گیرد. در عین سادگی، در مدت زمان کم، طعمی خوشمزه را تجربه خواهید کرد.

برای درست کردن این سالاد، اول گوجه ها را خوب بشویید و به دو نیم تقسیم کنید. گوجه ها را در یک ظرف کنار هم بچینید، طوری که روی هم قرار نگیرد. بعد پیازهای خردشده را روی گوجه ها بریزید. حالا برگ های نعنا را روی مواد پخش کنید.

سالاد گوجه گیلاسی

قبل از سرو این سالاد ساده و خوشمزه، سس سالاد را هم روی آن بریزید. ترکیب روغن زیتون و پوست لیمو، پیشنهاد ما به شما است.

 

سالاد رژیمی هویج

این سالاد خوشمزه با هویج رنده شده درست می شود. اول هویج ها را خوب رنده کنید. یک چهارم پیمانه کشمش پلویی را هم در سرکه بخوابانید. بعد از نیم ساعت کشمش ها و هویج را با هم مخلوط کنید.

مقداری جعفری را ساطوری کنید و به آن نمک، فلفل سیاه و دارچین بزنید.

حالا همه ی مواد را با هم ترکیب کرده و خوب به هم بزنید. چاشنی این سالاد هم ترکیب روغن زیتون و سرکه است. نیم ساعت صبر کنید تا مزه ها خوب با هم ترکیب شود. حالا سالاد ساده و خوشمزه ی شما آماده شده، به همین راحتی.

سالاد هویج

سالاد عدس

اگر به دنبال جایگزینی برای شام هستید، سالاد عدس را حتما امتحان کنید.  این سالاد به دلیل داشتن تخم مرغ، پروتئین کافی دارد. آهن سالاد هم از عدس ها تامین می شود و سبزیجات هم ویتامین های لازم را به سالادتان می دهند.

اول عدس ها را به مدت 20 تا 25 دقیقه در آب بجوشانید. حواستان باشد که عدس ها خیلی له نشوند و تغییر شکل ندهند.

هم زمان تخم مرغ ها را هم روی حرارت بگذارید تا خوب پخته شود. بعد آن ها را درشت خرد کنید و به عدس ها اضافه کنید.

در یک ظرف دیگر، روغن زیتون و سرکه را با هم مخلوط کنید. جعفری و پیاز ساطوری شده را هم به ترکیب سرکه و روغن زیتون اضافه کنید. حالا عدس ها و تخم مرغ ها را که تقریبا به دمای اتاق رسیده، به سس تان اضافه کنید.

سالاد عدس

اگر می خواهید سالاد خوشمزه تری داشته باشید، یک تا دو ساعت آن را داخل یخچال بگذارید. هنگام سرو می توانید روی سالادتان کمی نمک و فلفل سیاه هم بپاشید. نوش جان.

 

سالاد کلم و هویج

بی شک این سالاد هم یکی از خوش رنگ ترین سالاد هایی خواهد بود که تا به الان خورده اید. برای این سالاد از کلم های سفید و بنفش استفاده کنید. برگ های کلم را از هم جدا کنید و خوب خوب بشویید. بعد آن ها را خلالی خرد کنید. حالا نوبت هویج ها است. آن ها را هم مانند کلم ها خلالی خرد کنید تا کاملا مخلوط و یک دست شوند.

از هویج رنده شده هم می توانید استفاده کنید. حالا در ظرف اصلی سالاد، کلم ها و هویج ها را بریزید. به آن کشمش پلویی اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

سالاد کلم و هویج

برای سس آن می توانید از ترکیب بی نظیر ما است، شوید خشک شده و آب لیمو ترش استفاده کنید. البته از کمی سس مایونز هم می توانید استفاده کنید، اما حواستان به کالری اضافی آن هم باشد. سس را هم اضافه کنید و خوب به هم بزنید. اگر عجله ندارید، سالادتان را چند ساعتی در یخچال بگذارید تا مزه ها خوب با هم ترکیب شوند. سالاد خوشمزه ی شما، آماده نوش جان کردن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن