آموزش پخت کوکوها و کتلت هایی که شاید نام شان را هم نشنیده باشید

کوکو و کتلت یکی از خوشمزه ترین و در عین حال دم دستی ترین غذاهایی هستند که در عین خوشمزگی، مقرون به صرفه هم هستند. در بین بچه ها طرفداران زیادی دارند.

بعضی کوکوها و کتلت ها با گوشت و مرغ درست می شوند. مثل کوکو گوشت. بعضی دیگه هم بدون گوشت. مثل کوکو سیب زمینی یا کوکو سبزی. کتلت با گوشت، سیب‌زمینی، پیاز، تخم‌مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود و معمولا آن را بدون برنج، همراه با نان به‌صورت سرد یا گرم سرو می‌کنند. کتلت را می‌توان به‌عنوان غذای اصلی، پیش غذا، غذای سفر یا ساندویچ سرد سرو کرد.

کوکوها و کتلت ها

کتلت بادمجان

چه چیزاهایی لازم داریم؟

بادمجان  دو عدد

سیب زمینی آب پز سه عدد

پیاز و تخم مرغ یک عدد

جعفری خردشده یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا

نمک و آرد سوخاری و روغن به میزان لازم

چه طور درست کنیم؟

اول از همه، سیب زمینی آب پز و پیاز را رنده کرده و با جعفری، تخم مرغ، نمک و پنیر پیتزا مخلوط کنید. بعد بادمجان ها را روی اجاق یا در فرکبابی کرده و سپس پوست کنده و ساطوری خرد کنید. همه ی این مواد را با هم مخلوط و خوب همبزنید تا مزه هایشان به خورد هم برود. آرد سوخاری را تا جایی به مواد اضافه کنید که کمی سفت شده و به دست نچسبد.

بعد به صورت گرد یا هر شکل دیگری در آورده و در روغن دو طرف آن را سرخ کنید. یا در فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا طلایی شود. کتلت خوشمزه ی شما آماده ی سرو است، نوش جان.

کتلت بادمجان

کوکو قارچ

چه چیزهایی لازم داریم؟

سیب زمینی 3 عدد

قارچ خرد شده 200 گرم

سیر له شده 2 حبه

تخم مرغ 3 عدد

پیاز خرد شده 1 عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

آرد سفید 2 قاشق سوپ خوری

روغن به مقدار لازم

جعفری خرد شده 2 قاشق سوپ خوری

فلفل دلمه ای رنگی خرد شده 3 قاشق سوپ خوری

چه طور درست کنیم؟

اول از همه سیب زمینی ها را آب پز می و بعد آن ها را رنده کنید. بعد همه ی مواد از جمله جعفری، قارچ، پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید.

سیر و قارچ را در کمی روغن به مدت ۵ دقیقه تفت دهید. حالا سیب زمینی رنده شده، جعفری، فلفل دلمه ای، پیاز و سیر و قارچ تفت داده شده را در ظرفی بریزید و بعد نمک، فلفل، آرد سفید و تخم مرغ ها را نیز به آن ها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

مواد را در کمی روغن داغ شده داخل تابه بریزسد و با پشت قاشق خوب صاف کنید. بعددر تابه را ببندید و اجازه دهید با حرارت بپزد. بعد از آن که یک طرف کوکو قارچ پخت، آن را بر گردانید تا طرف دیگر آن نیز بپزد.

کوکو قارچ

کوکو قارچ خوشمزه ی شما آماده است. می توانید آن را با گوجه، زیتون و سبزی تزیین کنید و به عنوان نهار، شام و حتی پیش غذا سرو کنید.

کتلت سیب زمینی

چه چیزهایی لازم داریم؟

سیب زمینی متوسط 5 عدد

روغن 1 قاشق غذاخوری

آب 1 و 1/2 پیمانه

آرد شیرینی پزی 1 و 1/2 پیمانه

پیاز 1 عدد

تخم مرغ 2 عدد

پودر سوخاری 1 قاشق غذاخوری

زردچوبه و پودر سیر به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

چه طور درست کنیم؟

برای تهیه یک کتلت شیرازی بازاری و خوشمزه باید سیب زمینی ها را با پوست خوب بشویید. سپس به همراه مقداری آب آن ها را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا بپزند. برای پخت سیب زمینی ها حدودا 45 دقیقه زمان نیاز است. سیب زمینی ها را پس از پخت، پوست بگیرید و رنده کنید. هم چنین می توانید آن ها را بکوبید تا یک دست شوند.

پیاز را پوست بگیرید. سپس آن را رنده ریز کرده و آب پیاز را جدا کنید. حالا یک تابه روی حرارت متوسط بگذارید و در آن یک و نیم پیمانه آب به همراه یک قاشق غذاخوری روغن بریزید. اجازه دهید مخلوط آب و روغن به جوش بیاید.

در این مرحله از تهیه کتلت سیب زمینی شیرازی وقتی آب به جوش آمد باید نمک، زردچوبه، فلفل، پودر سیر و ادویه های دلخواه دیگر را در تابه بریزید. خوب بهم بزنید و بعد آرد شیرینی پزی را کامل به تابه اضافه کنید. مواد کتلت را آن قدر به هم بزنید تا خمیر یک دست شود. حدودا 3 تا 6 دقیقه به مخلوط کردن و هم زدن خمیر ادامه داده تا بوی خامی آن رفع شود و سپس از روی حرارت بردارید.

وقتی خمیر خنک شد، تخم مرغ را اضافه کنید و ورز دهید، سیب زمینی و پیازی که قبلا آماده و رنده کرده اید را به مخلوط آرد اضافه کنید. خوب با هم ترکیب کنید. پودر سوخاری را هم روی مواد کتلت بریزید و با دست به خوبی ورز دهید.

کتلت سیب زمینی

در این مرحله باید تابه ای روی حرارت ملایم بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید. صبر کنید روغن داغ شود. حالا با دست تکه ای از مواد کتلت بردارید و به آن شکل دهید. می توانید در وسط کتلت با قاشق شکاف کوچکی ایجاد کنید و می توانید از قالب برای شکل دهی استفاده کنید. با حرارت ملایم سرخ کنید تا خوب مغز پخت شوند. وقتی طلایی رنگ شد، آماده است. کتلت را به همراه گوجه فرنگی تازه، کاهو یا سالاد نوش جان کنید.

کتلت ذرت با گشنیز و پیازچه

چه چیزهایی لازم داریم؟

گوشت مرغ چرخ‌کرده 250 گرم

ذرت پخته شده یا کنسرو ذرت 200 گرم

گشنیز ریز خرد شده یک دسته ی کوچک

پیازچه ریز خرد شده یک دسته ی کوچک

تخم مرغ یک عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن

چه طور درست کنیم؟

این کتلت خیلی سریع آماده می شود، مقرون به صرفه هم هست. پس با پختن این غذا هم در زمان صرفه جویی می کنید، هم در هزینه. اول گوشت مرغ را چرخ کنید، بعد گوشت مرغ چرخ شده را با ذرت، گشنیز، پیازچه، نمک و تخم مرغ را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

حالا روغن را درون تابه بزرگی گرم کنید. با نوک قاشق، یک گلوله کوچک بردارید و با یک چنگال مواد را از قاشق در تابه بیاندازید تا سرخ شود. پس از اینکه دو طرف آن سرخ شد آنها را روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغنشان گرفته شود.

کتلت ذرت با گشنیز و پیازچه

کتلت خوشمزه ی شما آماده است. پیشنهاد ما به شما سس کچاب است که همراه غذای خوشمزتان سرو کنید. نوش جان.

 

کتلت سویا

چه چیزهایی لازم داریم؟

سیب زمینی 4 عدد

پیاز یک عدد

سویا 500 گرم

گشنیز خرد شده یک دسته ی کوچک

تخم مرغ 2 عدد

نمک فلفل به میزان لازم

روغن

چه طور درست کنیم؟

کتلت سویا، یکی از غذاهای لذیذ گیاهی است که از سویا، روغن، پوره سیب‌زمینی پخته، پیاز رنده شده، تخم‌مرغ، جعفری خرد شده، نمک و فلفل سیاه تشکیل می‌شود. مواد لازم برای سس این کتلت، روغن، آرد، آب گوجه فرنگی، نمک و فلفل هستند.

برای طبخ کتلت سویا، پوره سیب‌زمینی پخته را پس از خنک شدن، با پیاز، سویا، تخم‌مرغ، جعفری تفت داده شده با روغن، فلفل و نمک مخلوط کنید تا به‌صورت یک خمیر دربیاید. سپس آن را به‌شکل گلوله‌هایی گرد دربیاورید و در آرد بغلتانید. کتلت‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. برای درست کردن سس، پس از تفت دادن آرد در روغن، آب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را در ماهی تابه بریزید کمی بپزید تا سس غلیظ شود. کتلت سویا را با سس مخصوص سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

کتلت ذرت با گشنیز و پیازچه

کتلت سالمون یونانی

چه چیزهایی لازم داریم؟

فیله بدون استخوان سالمون 600 گرم

تخم‌مرغ یک عدد

لیموترش یک عدد

پیازچه خرد شده دو عدد

آویشن دو قاشق غذاخوری

نان ساندویچی سفید نصف یک عدد

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل سیاه ¼ قاشق چایخوری

نصف پیمانه ماست یونانی کم‌چرب

خیار خرد شده نصف پیمانه

چه طور درست کنیم؟

پوست لیموترش را رنده کنید و کنار بگذارید. آب لیموترش را به اندازه یک قاشق چایخوری بگیرید و آن را نیز کنار بگذارید.

در غذاساز، سالمون، تخم‌مرغ، پیازچه، یک قاشق غذاخوری آویشن، نیمی از پوست لیموترش، ورقه‌های نان سفید، ¼ قاشق چایخوری نمک و 1/8 قاشق چایخوری فلفل سیاه را با یکدیگر مخلوط کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مخلوط به دست آمده را در دست به شکل 4 عدد برگر شکل دهید که ضخامت زیادی هم نداشته باشد. آنها را درون بشقاب بچینید. روی آنها پلاستیک بکشید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند.

در یک کاسه کوچک، ماست، خیار و باقی‌مانده پوست رنده شده لیموترش، آب لیموترش، ¼ قاشق چایخوری نمک و 1/8 قاشق چایخوری فلفل سیاه را با یکدیگر مخلوط کنید. آنها را نیز در یخچال بگذارید تا خنک بمانند.

برای کباب کردن برگر سالمون، کباب‌پز را با شغله متوسط روشن کنید. برگرها را روی توری آن بچینید و 5 دقیقه گریل کنید تا رنگ آنها عوض شود. سپس در کباب‌پز را ببندید و به مدت 18 تا 20 دقیقه آنها را بپزید تا کاملا مغزپخت شوند.

سالمون‌ها را درون نان همبرگر قرار دهید. روی آن برگ کاهو بگذارید و به همراه ماست و خیار آماده شده سرو کنید.

کتلت سالمون یونانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن